Ακόμη και για εμάς τους λίγους ρομαντικούς, που προτιμούμε το έντυπο από μία υπερσύγχρονη ηλεκτρονική συσκευή, αποτελεί αυτονόητη πραγματικότητα ότι η τεχνολογία έχει εισχωρήσει σε κάθε πτυχή του οικονομικού, κοινωνικού αλλά και εκπαιδευτικού μας βίου. Με αφορμή πρόσφατο άρθρο σε γνωστή εκπαιδευτική ιστοσελίδα για την αναβάθμιση του e-parents, θα ήταν χρήσιμο να προβληματιστούμε όλοι, φορείς και ιδιώτες, σχετικά με την εκπαιδευτική καινοτομία.
Το νέο είναι ότι πλέον οι γονείς των μαθητών των δημόσιων σχολείων μπορούν μεταξύ άλλων να ενημερώνονται για την εκπαιδευτική πορεία των παιδιών τους και να διεκπεραιώνουν ορισμένες διαδικασίες, όπως ενημερώσεις, ραντεβού, δηλώσεις συμμετοχής σε εκδρομές ή άλλες εκδηλώσεις μέσω του κινητού τους στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του σχολείου που πλέον θα έχει εφαρμογής και για το κινητό τους τηλέφωνο. Μάλιστα, το «εξαιρετικά καινοτόμο» όπως σύμφωνα με το άρθρο υποστήριξε η Υπουργός Παιδείας, κυρία Νίκη Κεραμέως, είναι ότι πλέον στο πλαίσιο της «πλήρους ψηφιοποίησης» οι γονείς θα μπορούν να ενημερώνονται άμεσα στο κινητό τους ακόμη και για τις λεγόμενες «κοπάνες» των μαθητών.
Δεν θα ήθελα σε καμία περίπτωση να υποβαθμίσω την αξία της μια τέτοιας εφαρμογής. Θεωρώ με απόλυτη ειλικρίνεια ότι αποτελεί μια καινοτομία σε σχέση με την μέχρι τώρα πρακτική του δημόσιου σχολείου, που οδηγεί στην ψηφιακή εποχή της εκπαίδευσης και ως εκ τούτου είναι σίγουρα αξιέπαινο. Παρόλ’ αυτά πρέπει να τονιστεί, χωρίς καμία διάθεση σύγκρισης, ότι αντίστοιχες πλατφόρμες αποτελούν για τα νόμιμα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης και ξένων γλωσσών κοινή πρακτική αρκετών χρονών, αφού τα περισσότερα συνεργάζονται με εκπαιδευτικές πλατφόρμες ή έχουν δική τους πλατφόρμα που καλύπτει όλες αυτές τις ανάγκες.
Το ερώτημα που προκύπτει είναι απλό: γιατί, παρά την ουσιαστική συνδρομή των φροντιστηρίων στην εκπαιδευτική πορεία των μαθητών με καινοτόμες και υψηλής ποιότητας παρεχόμενες υπηρεσίες, τα φροντιστήρια συνεχίζουν να θεωρούνται από την πολιτεία παραπαιδεία;
Γεώργιος Ψωμιάδης
Ειδικός Γραμματέας Συνδέσμου Φροντιστών Βορείου Ελλάδος
Διευθυντής Σπουδών Φροντιστηρίου «Ψωμιάδης»